"Prieku par ISO sertifikātu saņemšanu uzņēmumam var salīdzināt ar cilvēka prieku, iegūstot maģistra grādu, jo abos gadījumos aiz muguras ir pamatīgs darbs un saņemts apliecinājums zināšanām," pauž "Balcia Insurance SE" valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus. 

ISO Kvalitātes pārvaldības sistēmas un Vides pārvaldības sistēmas sertifikācijas procesi ilga teju gadu un ļauj uzņēmumam efektīvi vadīt un pārvaldīt biznesu vairākas valstīs, nodrošinot nozarei neraksturīgu izaugsmi un nemainīgu uzņēmuma pakalpojumu kvalitāti katram klientam jebkurā no valstīm, kur strādā Balcia.

“No biroja Rīgas centrā vadām biznesu piecās valstīs, apkopojot pirmā pusgada rezultātus, salīdzinājumā ar pagājušo gadu esam sasnieguši vēsturiski labākos rezultātus – 40,2 miljoni parakstītu bruto prēmiju, kas ir 58% izaugsme salīdzinot ar līdzīgu periodu pērn,” informē Lucaus. 

Balcia vadītājs norāda, ka šobrīd uzņēmumam izdodas savienot pirmajā acu uzmetienā nesavienojamo – darbojoties regulētā nozarē, būvēt dinamisku kompāniju kā jaunuzņēmumu un izaugsmē sasniegt tikai jaunuzņēmiem raksturīgu kāpumu, bet reizē pielietot visus labākos lielo uzņēmumu korporatīvās pārvaldības principus.

“Mēs būvējam milzi ar Sprīdīša garu - ilgi stagnējošā nozarē ieviešam dinamiku, pielāgojamies cilvēku dzīvesveidam - gan radot produktus ar plašāku apdrošināšanas polišu segumu, gan atvieglojot pirkumu ar iespēju atteikties no tā, ieslēgt un izslēgt kā Spotify, gan nodrošinot ātrāku un vienkāršāku kompensāciju  izmaksu kā jebkurš cits. Šo visu mēs varam īstenot tāpēc, ka ISO sertifikācija nebija mērķis, bet līdzeklis, lai vienkāršotu un uzlabotu biznesa procesus,” uzsver Lucaus. 

Viens no lielajiem mītiem ir, ka “papīri” dzīvo savu dzīvi, bet cilvēki, procesi un reālais darbs – pilnīgi citu, taču ilgtermiņā uzvar tie uzņēmumi, kas spēj savienot procesus, dokumentus un darbības, pauž apdrošināšanas sabiedrības “Balcia Insurance SE” valdes locekle zvērinātā advokāte Eleonora Zelmene, kas specializējas juridiskā, finanšu un korporatīvā  pārvaldībā.

Viņa arī piebilst, ka, ja viss ir skaidri aprakstīts un darbinieki zina un saprot, kas ir jādara katrā situācijā, var panākt ātrāku apdrošināšanas risku izvērtēšanu un apdrošināšanas polišu izdošanu. Balcia apdrošināšanas produktu noteikumi ir īsi, skaidri saprotami, bez slēptiem izņēmumiem, kas paātrina atlīdzību izskatīšanas procesu un ļauj Balcia standartsituācijās atlīdzību pieprasījumus izskatīt un izmaksāt atlīdzību piecu dienu laikā, pretēji nozares vidēji desmit dienām.  

Zelmene uzsver: “Praksē “Balcia” atlīdzību izmaksas mēra stundās nevis dienās, kā to praktizē apdrošināšanas tirgus kopumā, tas ļauj mums sasniegt divreiz labāku rezultātu kā esošie nozares standarti un turpināt pilnveidot procesu”.

“Balcia” Personāla vadības departamenta vadītāja Laura Zabarovska norāda, ka abi iegūtie sertifikāti izceļ darba procesos izmantotās modernās tehnoloģijas, kuru ieviešana ne tikai atvieglo ikdienā veicamos uzdevumus, bet arī palīdz veidot darba vidi, kas atbilst Balcia vīzijai – apdrošināšana vairs nav garlaicīga, tā pielāgojas arī darbinieka dzīvesstilam. 

“Manuālo darbu veic roboti un tehnoloģijas, kas padara atlīdzību pieteikumu iesniegšanas procesu parocīgu darbiniekiem un ļoti ērtu un ātru klientiem – lielākoties to var izdarīt 90 sekunžu laikā – ātrāk kā pagatavot rīta kafiju. Savukārt, komandai atliek interesantākā darba daļa ar sarežģītākiem apdrošināšanas gadījumiem un elastīgu pieeju individuālu apdrošināšanas produktu izstrādē. Ieguvēji ir visi – gan klienti, gan sadarbības partneri, gan darbinieki. Tas rezultējas talantīgu un profesionālu speciālistu piesaistē un augstā komandas motivācijā,” stāsta Zabarovska.

ISO sertifikācijas process arī parāda, kuras lietas uzņēmumā vēl jāsakārto. Kaut arī sagatavošanās process ļāva secināt, ka būtiskas izmaiņas kvalitātes kontroles procesos nav nepieciešamas, tomēr nolemts uzlabot klientu apmierinātības novērtēšanu. Tas ļaus vēl precīzāk nodrošināt klientu vēlmēm un vajadzībām atbilstošu pakalpojumu sniegšanu. 

“Ierasti ISO sertifikātu iegūšana saistās ar lielākiem izdevumiem, sarežģītiem procesu aprakstiem, garām stundām un pieaugošu birokrātiju. Bet, ja izdodas sertifikācijai pieiet pēc būtības, izanalizējot un racionalizējot biznesu un savienojot reālos uzņēmējdarbības procesus, tad bizness iegūst paātrinājumu un to pierāda “Balcia,” citus uzņēmējus iedrošina Jānis Lucaus. 

“Balcia” sasniegusi vēsturiski straujāko izaugsmi - kopējo parakstīto bruto prēmiju apjoms 2022. gada pirmajos sešos mēnešos ir 40,2 miljoni eiro, kas ir nedaudz vairāk kā 58 % pieaugums salīdzinājumā ar pērnā gada rezultātiem pirmajos sešos mēnešos. Lielākais bruto prēmiju kāpums bija Polijā un Lietuvā – attiecīgi par 43% un 152%. Lietuvā būtiski – par 3,6 miljoniem eiro – palielinājusies polišu pārdošana privātpersonu segmentā, šī gada pirmajā pusē arī uzsākta apdrošināšana Latvijā. 

“Balcia Insurance SE” ir Latvijā dibināta nedzīvības apdrošināšanas sabiedrība ar 29 gadu darbības pieredzi Baltijas valstīs, Polijā, Vācijā, Francijā un Itālijā. “Balcia” ir saņēmusi apdrošināšanas licences visiem nedzīvības apdrošināšanas pakalpojumiem privātpersonām un uzņēmumiem. 

Apdrošināšanas sabiedrībā strādā vairāk kā 200 profesionāli darbinieki ar centrālo biroju Rīgā un filiālēm Lietuvā, Polijā un Vācijā. No 2022. gadu “Balcia” piedāvā apdrošināšanas pakalpojumus arī Latvijā. Kompānija ieguva divus ISO sertifikātus: ISO 9001:2015 Kvalitātes pārvaldības sistēmai un ISO 14001:2015 Vides pārvaldības sistēmai.