Pasaules lielākie tehnoloģiju uzņēmumi šonedēļ saskaitījuši savus iepriekšējā ceturksnī nopelnītos miljardus. 

Kopējā summas ir visai iespaidīga, kuru nedēļas beigās papildināja arī Amazon.com veikums. Proti, Amazon.com atklāja, ka tās ieņēmumi iepriekšējā ceturksnī gada skatījumā auguši par 44% un sasnieguši 108 miljardus ASV dolārus. Savukārt peļņa sasniegusi 8,1 miljardu ASV dolārus. Kopumā 12 mēnešu laikā (pandēmijas periods) Amazon.com peļņa pārsniegusi 26 miljardus ASV dolārus – neslikti krīzes apstākļos.

20210430-1446-amazon-com-akciajs-cena-1.

Pamatā visai grandiozus ciparus šonedēļ  atklāja arī pārējie Rietumvalstu tehnoloģiju jomas flagmaņi. Apple ziņoja, ka uzņēmuma iepriekšējā ceturkšņa peļņa sasniegusi 23,6 miljardus ASV dolārus. Analītiķi tādējādi šogad kopumā no Apple gaida peļņu 70 miljardu ASV dolāru apmērā. Savu peļņu dubultot līdz teju 10 miljardiem ASV dolāriem ceturksnī izdevies arī Facebook. Savukārt Google mātes uzņēmuma Alphabet peļņa gada skatījumā palēcās par 162% līdz 18 miljardiem ASV dolāriem. Kompānijas ceturkšņa ieņēmumi savukārt gada skatījuma auguši par trešo daļu līdz 55,3 miljardiem ASV dolāriem.

Savus miljardu saskatīja arī Microsoft. Šī uzņēmuma ceturkšņa ieņēmumi izrādījās auguši par 19% līdz 41,7 miljardiem ASV dolāriem, bet peļņa sasniedza 15,5 miljardus dolārus. Microsoft kapitalizācija teju sasniedza divu triljonu ASV dolāru atzīmi. Virs šīs vērtības barjeras atrodas tikai Apple. 

Pēdējo gadu laikā ļoti strauji palielinājusies tieši daudzu tehnoloģiju kompāniju akciju vērtība. Tas novedis pie tā, ka šobrīd gandrīz visu pasaules lielāko uzņēmumu topa augšgalu veido tieši šādas kompānijas. Bieži teikts, ka vērtīgākās tehnoloģiju kompānijas ir kļuvušas bez maz vai pārlieku dominējošas. Proti, gan uz tendencēm finanšu tirgos, gan uzņēmējdarbībā milzīga ietekme ir vien dažiem gigantiskiem šīs jomas pārstāvjiem, kas demonstrē augošu vēlmi savu roku izmēģināt arvien citos tautsaimniecības sektoros un noteikt pasaules lietu kārtību. 

To pašu Amazon patiesībā ir grūti ielikt kādā konkrētā klasifikācijas iedaļā - šī kompānija ir gan veiksmīgs mazumtirgotājs, gan tai ir izdevies ieņemt stabilas pozīcijas mediju un tehnoloģiju nozarē.