SIA "Color Expert-Storch LV" izstrādātais virtuālais asistents jeb čatbots ļauj klientam veikalā čata veidā saņemt konsultāciju par to, kāda ota vai rullis būs piemērotākais izvēlētajai krāsai.

Šobrīd testa režīmā kompānija ir startējusi "Būvniecības ABC" veikalos Rīgā un jau šomēnes iecerēts būt Lietuvas, Latvijas un Igaunijas veikalos, vēlāk – Krievijā, Somijā, Ukrainā un Kaukāza valstīs. Šogad iecerēts virtuālo asistentu ieviest vienpadsmit valstīs. "Izskatīsim iespēju to ieviest arī pārējās valstīs, kurās strādājam – Rietumeiropā un Skandināvijā. Šobrīd esam vienojušies ar lielākajiem krāsu ražotājiem, kas pieejami "dari pats" tipa veikalos – "Caparol", "Akzo Nobel", "Rīgas laku un krāsu rūpnīca". Nākamie soļi ir audzēt krāsu zīmolu skaitu, kas ir pieejami virtuālajā asistentā," teic Rolands Černišovs, SIA "Color Expert-Storch LV" mārketinga un sortimenta nodaļas vadītājs.

SIA "Color Expert-Storch LV" ir krāsotāju instrumentu ražotāja un vairumtirgotāja "Storch-Ciret Group" meitas kompānija. Ideja par šādu risinājumu radusies tieši Latvijas struktūrvienībā. R. Černišovs uzsver, ka neviena konkurenta rīcībā nav šāda virtuālā asistenta un uzņēmums ir iesniedzis šī risinājuma patenta pieteikumu Eiropas Savienībā, Krievijā un Ukrainā.

"Pareiza krāsošanas instrumenta izvēle ir ļoti atbildīgs uzdevums. Pat, ja instruments ir dārgs un kvalitatīvs, tas nedos iecerēto rezultātu, ja tas nav piemērots izvēlētajai krāsai. Nepareizi izvēlēta instrumenta dēļ klients nebūs apmierināts ne ar krāsojuma kvalitāti, ne ar krāsas patēriņu," viņš norāda.

Risinājuma izstrādē ieguldīti aptuveni desmit tūkstoši eiro.

Ideja par virtuālo asistentu radās, mēģinot atrast risinājumu vairākām problēmām – palielināt pārdošanas apjomus veikalos, uzsākt ciešu sadarbību ar krāsu ražotājiem, palīdzēt cilvēkiem izvēlēties pareizu instrumentu tirdzniecības vietās, atslogot pārdevējus veikalos, radīt zīmolam pievienoto vērtību zīmolam. "To visu sasummējot, radās ideja par tiešsaistes rīku un nonācām līdz tam, ka tas var būt virtuālais asistents," saka R. Černišovs.

Viņš stāsta, ka no šāda risinājuma lietošanas pircējam veikalā ir divi galvenie ieguvumi. Pirmkārt, nav "jāmedī" pārdevējs, otrkārt, tiek piedāvāts pareizs produkts, kas nozīmē, ka klients būs apmierināts ar krāsojumu, krāsu, instrumentu un arī ar veikalu, kur to visu iegādājies. "Vairāki ieguvumi ir arī veikaliem – virtuālais asistents piedāvā kvalitatīvākus produktus, kā arī aksesuārus un papildu instrumentus, kas palielina vidējo čeku. Virtuālais asistents fokusējas uz noteiktu sortimentu, kas veikalam ļauj samazināt vienību skaitu noliktavā. Tāpat tas, ka veikalā ir virtuālais asistents, padara to atšķirīgu no konkurentiem. Manā skatījumā šādiem risinājumiem ir nākotne. Jau šodien mēs lielāko daļu informācijas par precēm iegūstam datoros un viedierīcēs. Kādēļ mēs nevarētu saņemt konsultāciju par preci savā telefonā, atrodoties veikalā?" tā R. Černišovs.