
Vietējais tehnoloģiju uzņēmums SimAbove vien sešu mēnešu laikā iekarojis Latvijas tirgu, taču nākotnes plāni ir vēl ambiciozāki - kļūt par vadošo viesabonēšanas eSIM pārdevēju Ziemeļeiropā.
Pēdējo sešu mēnešu laikā SimAbove klientu skaits, kas tradicionālās viesabonēšanas vietā izvēlējušies eSIM, jau sasniedzis 5000, stāsta Elvis Lazdiņš, SimAbove vadītājs. Kopumā šajā laika posmā esam pārdevuši gandrīz 8000 eSIM kartes, kas bez papildu izmaksām sniedz iespēju izmantot mobilos datus vairāk nekā 180 pasaules valstīs, pauž E.Lazdiņš. Viņš atzīmē, ka pavisam drīz klajā tiks laistas arī SimAbove iOS un Android lietotnes, bet vasarā uzņēmums plāno savu darbību paplašināt, ieejot Lietuvas un Igaunijas tirgū. No klienta skatpunkta viss izskatās vienkārši, taču aiz šīs vienkāršības slēpjas vesela arhitektūra - sarežģīta sistēma, kas nodrošina, ka viss darbojas kā precīzs pulksteņa mehānisms, Latvijā radītā eSIM risinājuma specifiku iezīmē SimAbove vadītājs.
Kā radās ideja par SimAbove - kas bija galvenais impulss biznesa uzsākšanai?
Ideja radās pirms diviem gadiem, laikā, kad ar ģimeni plānojām vienu no saviem pirmajiem kopīgajiem ceļojumiem ārpus Eiropas Savienības (ES). Mūsu galamērķis bija Apvienotie Arābu Emirāti (AAE), tāpēc pirms došanās turp sazinājos ar savu mobilo operatoru, lai noskaidrotu, cik man izmaksās mobilo sakaru izmantošana šajā valstī. Piedāvājums mani nepatīkami pārsteidza. Biju šokā, ka par salīdzinoši nelielu datu apjomu nācās maksāt ievērojamu summu. Ņemot vērā, ka mūsdienās daudzu biznesa vidē strādājošo ikdiena sastāv no Zoom sapulcēm un dažādiem tiešsaistes uzdevumiem pat atvaļinājuma laikā, pieprasītā summa bija neadekvāta. Kad sāku apzināties nepieciešamību pēc vietējās SIM kartes, atklājās nākamais izaicinājums. Man kā iPhone lietotājam bija pieejama tikai viena fiziskā SIM karte, kas nozīmē – ja es izvēlētos telefonā ievietot AAE SIM karti, tas man radītu būtiskas neērtības. Man būtu jāatvadās no sava WhatsApp konta un visiem kontaktiem, ar kuriem ikdienā sazinos, kā arī jāzaudē iespēja autentificēties dažādās vietnēs, kas drošības kodus sūta ar īsziņu starpniecību. Šie divi aspekti man lika aizdomāties par iespējamajām alternatīvām, kā rezultātā nonācu pie eSIM tehnoloģijas - risinājuma, kas nodrošina daudz lielāku elastību un ērtības mobilo sakaru izmantošanā.
Raugoties no tehniskā viedokļa - kā eSIM atšķiras no parastās SIM kartes?
eSIM ir digitāla SIM karte, tas nozīmē, ka fiziski telefonā nekas nav jāievieto, taču pirms šī risinājuma iegādes noteikti derētu pārliecināties par tālruņa saderību ar eSIM. eSIM palīdz vietējiem operatoriem identificēt konkrēto lietotāju, sniedzot tam atļauju pievienoties tīklam. Šobrīd saviem klientiem jau pirms ceļojuma piedāvājam iespēju iegādāties datu pakas, kas ļauj izvairīties no tradicionālajām viesabonēšanas izmaksām un nodrošina tūlītēju savienojamību uzreiz pēc ierašanās galamērķa valstī.
Kāds kopumā ir bijis SimAbove attīstības ceļš – no sākotnējā koncepta līdz darbībai vairāk nekā 180 valstīs?
Pirmais, kas mūs patiešām pārsteidza, bija fakts, ka Latvijā tolaik nebija neviena uzņēmuma, kas specializētos šāda veida risinājumos. Mūsu redzeslokā nonāca divas kompānijas, kas eSIM piedāvāja kā daļu no plašākas pakalpojumu paketes, taču nevienam no šiem uzņēmumiem eSIM risinājums nebija kā galvenais biznesa fokuss. Turklāt, salīdzinot cenas ar vadošajiem globālo pakalpojumu sniedzējiem, kļuva skaidrs, ka vietējie piedāvājumi ir neproporcionāli dārgi - cenas bija pat trīs un četras reizes augstākas. Kad sākām tirgu pētīt vēl rūpīgāk, apjautām, ka šajā nozarē tiešām ir potenciāls.
Visu interviju lasiet 6.maija žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.