Pasaule
ap mums nudien strauji mainās. Vēl pirms dažiem mēnešiem
sabiedriskais transports tika pozicionēts kā pilsētas satiksmes
problēmu efektīvākais risinājums un nu retais vairs uzdrošinās
ieteikt pilsētniekiem kāpt autobusā vai tramvajā. Par laimi
vasarā pārvietošanās alternatīvu netrūkst – velosipēdi,
skrituļslidas un arī elektriskie skrejriteņi. To piedāvājumam
šogad pievienojies "Ninebot KickScooter E22E".
Dizains
(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)
Šis "Segway Ninebot" zīmola braucamrīks ir pērnajā vasarā "Dienas Biznesā" aprakstītā "KickScooter ES4" elektroskūtera
nākamā paaudze. Vizuāli ārkārtīgi līdzīgs, vien ieguvis dažus
uzlabojumus. Tas ir saglabājis kompakto izmēru un pārdomāto
salocīšanas mehānismu, tādēļ ir parocīgs ienešanai telpās un
glabāšanai kaut zem biroja galda. Ilgstoši nēsāt braucamo rokā,
piemēram, ieejot veikalā, gan nebūs patīkami. 13,5 kilogramu
svars agrāk vai vēlāk nogurdinās ikvienu.
Braucamrīka
platākā vieta ir stūre, un tā ir nepilnus 44 centimetrus plata.
Līdz ar to skrejritenim vietu var atrast pat šaurā automašīnas
bagāžas nodalījumā, kas "KickScooter E22E" padara pievilcīgu
piepilsētā dzīvojošajiem.
Salīdzinājumā
ar priekšgājēju, šim stūres kāts ir labāk piestiprināts un
neļogās. Arī pārējā konstrukcija atstāj cietāka, izturīgāka
braucamrīka iespaidu kā braukšanas, tā pārnēsāšanas stāvoklī.
Salocītā formā stūres kāts tiek iestiprināts aizmugurējā
dubļusargā un turas cieši. Izmēģinājumu laikā ne reizi neradās
pat aizdomas, ka tas varētu izslīdēt no fiksācijas vietas un
atvērties. Toties, noliekot "KickScooter E22E" uz zemes un
nedaudz piespiežot dubļusargu, atlokās pavisam viegli.
Stūres
kātā iestrādāts gana spēcīgs LED gaismeklis, kas tumsā spēj
izgaismot ceļu dažu metru amplitūdā, un uz aizmugurējā dubļu
sarga ir bremžu gaisma, kuras mirgošanas ritmu var pamainīt
mobilajā lietotnē. Papildu redzamībai visapkārt iestrādāti
atstarotāji.
Pircējiem
noteikti jāpatur prātā, ka šis transporta līdzeklis ir saņēmis
tikai IPX4 ūdensdrošības sertifikāciju. Tas nozīmē, ka
elektroskūteris pārdzīvos nelielas šļakatas un varbūt īslaicīgu
smidzināšanu, bet spēcīgāku lietavu gadījumā to labāk slēpt
zem jumta.
Braukšana
(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)
Jau
pēc pirmajiem braucieniem pa dažādām virsmām ir skaidrs, ka "KickScooter E22E" ir gludu ceļu transports. Tā darba lauks ir
jauni pilsētas veloceliņi un ietves. Pa šādām virsmām brauciens
ir kluss un patīkams. Arī stūre klausa labi un braucamais bez
īpašas piepūles ir vadāms ar vienu roku, pie tam pildītās 9
collu riepas ir pasargātas pret pārduršanu un tām nav vajadzīga
apkopšana.
Taču
pieredze kardināli mainās, nonākot uz koku sakņu salauzīta ceļa
vai flīzēm, kādas mazpilsētās uz ietvēm joprojām nav retums.
Braucamajam amortizācijas sistēma īsti netiek galā ar šāda
kalibra izaicinājumiem. Pieskaitot cietās riepas, iegūstam
braucienu, ko nekādi nevar nosaukt par komfortablu. Skrejriteņa
stūre sit pa rokām un pats transporta līdzeklis tā kratās, ka
acu priekšā visa pasaule šķietami dreb.
Lai
arī dzinēja jauda nav mainījusies un joprojām ir 300 vatu,
ražotājs ir vairāk piestrādājis pie "KickScooter E22E"
spējas uzrāpties pa nogāzēm. Iepriekšējam modelim pauguru
izaicinājumi bieži vien nebija pa zobam. Šis, pat ja pamazām
zaudē ātrumu, spēj pārvarēt pat diezgan stāvus kāpumus ar 90
kilogramus smagu pasažieri "mugurā".
Toties
ātrbraukšanas iespējas ir krietni "apgraizītas" un tam iemesls
varētu būt daudzās pērn reģistrētās skrejriteņa braucēju
sadursmes ar kājāmgājējiem un velosipēdistiem, kas dažās
valstīs noveda pie ātruma ierobežojumu noteikšanas šāda veida
braucamrīkiem. "KickScooter E22E" ātrākajā no trīs režīmiem
pa taisnu ceļu spēj attīstīt ātrumu vien 21 km/h. Līdz
priekšgājēja 30 km/h izdodas tikt vien uz īsu brīdi, ripojot
lejup pa stāvu nogāzi. Taču gan sporta, gan normālais režīms,
starp kuriem sajūtu ziņā būtiskas atšķirības nav, diezgan ātri "noēd" nelielā akumulatora saturu.
"Ninebot"
sērijai raksturīgā vadības sistēma ar vienu mēlīti
akseleratoram un vienu bremzēm ir saglabāta. Nospiežot zaļo
mēlīti un paturot to dažas sekundes izvēlētajā ātrumā,
braucamais nopīkstas un ieslēdz kruīza kontroli. Pirkstu no
akseleratora var noņemt un koncentrēties tikai uz stūrēšanu.
Savukārt kruīzkontroles atvienošanai jādara tas pats, kas
automašīnā – jāpiebremzē.
Neparastās
apstādināšanas sistēmas un ne pārāk aso bremžu dēļ satiksmē
jābūt divtik vērīgam, lai paspētu noreaģēt uz notikumiem un
neiekultos nepatikšanās. Iesākumā pat ieteicams iestatīt augstu
enerģijas rekuperācijas līmeni. Tas padarīs ripošanu smagnējāku
un braucamais apstāsies ātrāk.
Akumulators
(Raksta autora vērtējums: 6 punkti no 10)
Pēc
vairāku elektrisko skrejriteņu iepazīšanas pagājušajā vasarā,
vizināšanās ar "KickScooter E22E" atsauca atmiņā šā
gadsimta agrīnos elektromobiļus – braukšanas prieku pavisam drīz "norauj" paziņojums par tukšu bateriju.
Testu
nedēļās kopā veicot aptuveni 140 kilometrus, ar vienu uzlādi
reti kad izdevās pārsniegt 15 kilometru robežu. Reklāmas
materiālos solītos 22 kilometrus acīmredzot var nobraukt vien
lēnīgajā ekonomiskajā režīmā, kas neļauj braukt ātrāk par
15 km/h un gausi paātrinās, un ar krietni vieglāku pasažieri.
Vairākumam
pilsētnieku teorētiski ar šādu attālumu vajadzētu pietikt, lai
nokļūtu darba vietā, tur palādētu braucamo un pēcpusdienā
dotos mājup. Bet ko darīt brīvdienās? Nebraukt tālāk par 7 –
10 kilometriem no mājas?
Akumulatora
piepildīšana nav ātra. Ja baterija ir pilnīgi tukša, pie kabeļa
nāksies pavadīt 3-4 stundas.
Informācija
par braucienu
(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)
"KickScooter
E22E" stūrē iemontēts neliels LED instrumentu panelis, taču
tajā redzams vien brauciena ātrums un akumulatora satura mērītājs.
Tas sastāv no piecām iedaļām, kur katra apzīmē aptuveni 20%.
Viss
pārējais redzams "Segway-Ninebot" mobilajā lietotnē. Tā ne
vien jāielādē viedtālrunī un jāsavieno ar skrejriteni, bet arī
jāizveido lietotāja konts. Tad lietotne reģistrēs braucienus,
zīmēs nobrauktos maršrutus, rādīs atlikušo baterijas daudzumu
procentos un nobraucamajos kilometros. Tāpat arī var mainīt bremžu
gaismas efektus, aktivizēt kruīza kontroli un mainīt enerģijas
rekuperācijas līmeni.
Lietotnē
vesela sadaļa atvēlēta "Ninebot" braucēju kopienai, kurā
var dalīties ar ierakstiem, foto un video. Protams, saturā dominē
vizināšanās ar elektriskajiem braucamrīkiem. Arī šeit ir savi
viedokļu līderi, kuriem var sekot un lasīt viņu pieredzes
stāstus.
Pastāv
arī iespēja piedalīties lietotāju spēlē un vākt punktus par
dažādu uzdevumu paveikšanu.
Gala
vērtējums
(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)
"Ninebot KickScooter E22E" pielietojums ir nepārprotams. Šis
ir braucamrīks pilsētniekiem vai piepilsētu iedzīvotājiem,
kuriem no auto stāvlaukuma līdz galamērķim jāpārvar dažus
kilometrus. Tas noderēs arī biroja darbiniekiem, lai "apskrietu" pilsētas centrā esošos klientus vai sadarbības partnerus.
Taču pa vecpilsētas bruģi
ar to būs ļoti grūti pārvietoties un nelielās nobraucamās
distances dēļ tālāku izbraucienu cienītājiem jāmeklē kāda alternatīva.
Cena ap 480 eiro
Vērtējums
"Segway
Ninebot KickScooter E22E"
Plusi
Izturīga
konstrukcija
Parocīga
pārnēsāšana
Iemontēts
LED displejs
Mīnusi
Grūti
braukt pa nelīdzeniem ceļiem
Mazs
nobraucamais attālums
Neļauj
braukt ātrāk par 21 km/h