Medicīnas izglītības jaunuzņēmums Anatomy Next šonedēļ laiž klajā Anatomy.app – digitālu tiešsaistes izglītības platformu, kas paredzēta anatomijas mācīšanai un apgūšanai. 

Uzņēmums izvērš savu darbību ASV un Eiropas tirgū, strādājot gan ar studentiem, gan ar izglītības iestādēm.

Tā kā jau gadu pasaule dzīvo pandēmijas režīmā, tad funkcionējoši digitāli rīki attālinātam mācību procesam ir pieprasītāki nekā jebkad agrāk. Medicīnas studentiem arī šajos apstākļos joprojām ir jāapgūst tāds sarežģīts priekšmets kā cilvēka anatomija, bet šobrīd tradicionālās pieredzē balstītas metodes, tādas kā cilvēka ķermeņa preparēšana, daudzviet nav pieejamas. 

“Anatomy.app lielā priekšrocība ir uz objektu orientētā pieeja mācību procesā, kas studēšanu padara interaktīvu. Savā veidā šī mācību platforma veicina līdzvērtīgu studenta iesaisti priekšmeta izzināšanā, kādu to piedāvā preparēšanas kurss. Cilvēka anatomijas sarežģītās struktūras bieži ir paslēptas un grūti saskatāmas, taču tās kļūst pieejamas pētīšanai ar precīzu digitālo 3D modeļu palīdzību. Papildus tam Anatomy.app ļauj studentiem pašiem sevi testēt, kas palīdz celt viņu pārliecību par iegūtajām zināšanām,” stāsta Prof. Teodoro Forcht Dagi, biedrs Neiropētniecības fondā un Harvardas Universitātē, kā arī Anatomy Next valdes loceklis.

Anatomy Next pamata biznesa fokuss ir abonēšanā balstīta B2C platforma, kuru uzņēmums virza medicīnas, zobārstniecības, māszinību un fizioterapijas studentiem. Par nelielu mēneša maksu topošie ārsti var piekļūt precīziem cilvēka anatomijas digitālajiem 3D modeļiem, kodolīgiem pavadošajiem rakstiem, kā arī iegūt iespēju savas zināšanas pārbaudīt tur pat Anatomy.app. Uzņēmuma otrs būtisks mērķis ir sadarboties ar izglītības iestādēm un pielāgot platformu to individuālajām vajadzībām – radīt specifisku saturu, ar kuru iespējams papildināt esošās mācību programmas.

“Zināšanu daudzums, kas nepieciešams, lai kļūtu par mūsdienīgu speciālistu, turpina pieaugt. Tikmēr medicīnas studijām un rezidentūrai atvēlētais laiks paliek nemainīgs. Tas nozīmē, ka optimizēt mācību procesu šobrīd ir svarīgāk kā jebkad agrāk. Viens acīmredzams risinājums tam ir digitalizācija. Mēs palīdzam izglītības iestādēm sniegt studentiem labāko iespējamo izglītību, attīstot neatkarīgu zināšanu apguvi digitālajā vidē, kuru joprojām kūrē universitātes,” skaidro Uldis Zariņš, Anatomy Next dibinātājs.

Platformas piedāvāšana plašākai publikai seko vairākiem sekmīgiem pilotprojektiem, tai skaitā Mičiganas Universitātes Zobārstniecības katedrā, kur Anatomy.app kļuva par noderīgu rīku studijām pandēmijas apstākļos. Anatomy Next īpaši pielāgoja savu aplikāciju zobārstniecības vajadzībām, un tā tika veiksmīgi pielietota 2020. gada vasaras kursā, studentiem apgūstot zobu anatomiju.

“Pandēmijas dēļ mēs nevarējām realizēt ierastās nodarbības klātienē, tādēļ visi 110 studenti zināšanu ieguvei stipri paļāvās uz šo aplikāciju,” stāsta Andrea Pobocik un Hera Kim-Berman, abi Mičiganas Universitātes profesori. “Šis vizuālais ceļvedis ir labs resurss tiešsaistes izglītībai un neatkarīgai priekšmeta studēšanai. Studenti aplikāciju patiešām izmantoja un to lietojot labi apguva zobu anatomijas kursu.”

Lai izveidotu precīzus digitālus 3D modeļus, Anatomy Next izmantoja radioloģisko izmeklējumu datus (no datortomogrāfijas, angiogrāfijas, magnētiskā rezonanses). Interaktīvus un lietotājam viegli izmantojamus tos padarīja multidisciplināra komanda – Anatomy.app veidoja medicīnas profesionāļi, 3D mākslinieki un dizaineri. Apskatot preparātu, tam parādās anotācijas, un tā atsevišķās daļas iezīmējas krāsu kodā, kas sakrīt ar teksta iekrāsojumu pavadošajā rakstā. 

“Mēs esam pavadījuši gandrīz piecus gadus pie šī produkta izstrādes. Tās ir tūkstošiem stundas, kas veltītas tirgus pētījumiem, studentu vajadzību izprašanai, veidojot digitālas vizualizācijas un apciemojot dažādas universitātes Eiropā un Ziemeļamerikā, lai rezultātā padarītu platformu labāku. Esmu ļoti gandarīts, ka šodien varam oficiāli palaist produktu. Tas nebūtu bijis iespējams bez mūsu agrīno lietotāju, īpaši Vašingtonas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes (RSU), atsauksmēm, kā arī manas ekspertu komandas.” dalās Reinis Jansons, Anatomy Next vadošais medicīnas speciālists.

RSU rektors profesors Aigars Pētersons sadarbību ar Anatomy Next redz kā daļu no plašākas universitātes attīstības stratēģijas: “Rīgas Stradiņa universitātes ilgtermiņa attīstības stratēģija paredz arvien plašāku studiju un darba procesu digitalizāciju un jaunāko tehnoloģiju ieviešanu. Esam patiesi gandarīti, ka RSU un Anatomy Next sadarbība sekmīgi norit jau vairākus gadus. Šo gadu laikā esam ieviesuši virkni jaunu mācību risinājumu, kas topošajiem ārstiem un veselības aprūpes speciālistiem ļauj mūsdienīgi un interaktīvi apgūt anatomiju.”

Anatomy.app jau ir pieejama un piedāvā medicīnas, zobārstniecības, māszinību, fizioterapijas un līdzīgiem studentiem ikmēneša un gada abonementu, kā arī iespēju iegādāties piekļuvi platformai uz visiem laikiem.

Medicīnas izglītības uzņēmums “Anatomy Next” veido anatomjas mācību materiālus ar precīziem un pārskatāmiem digitālajiem 3D modeļiem – t.sk. digitālo mācību rīku “Anatomy.app” medicīnas studentiem un anatomijas enciklopēdiju "Anatomy.net". Kā arī starptautiski plaši izmantotās “Anatomy for Sculptors” mākslinieku rokasgrāmatas. 

2015. gadā dibinātais “Anatomy Next, SIA” ir meitasuzņēmums ASV reģistrētajam “Anatomy Next Inc.” un Latvijā nodarbina 18 medicīnas un anatomijas ekspertus, profesionālus māksliniekus, 3D dizainerus un citus speciālistus.