
Konkurences padome nolēma uzsākt papildu izpēti 17.09.2025. uzsāktajā lietā par Akciju sabiedrības "Cēsu alus" un SIA "VALMIERMUIŽAS ALUS" apvienošanos.
Akciju sabiedrība "Cēsu alus" (turpmāk - Cēsu alus) ir Latvijā reģistrēta sabiedrība, kas piedāvā plašu klāstu alus un citu alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu. Cēsu alus zīmolu portfelī ietilpst tādi ali kā "Brūža", "Piebalgas", "Mītava" un citi.
Akciju sabiedrība "Cēsu alus" ietilpst Somijas OLVI Oyj koncernā (turpmāk - Olvi grupa). Latvijā tiek piedāvāti šādi Olvi grupas produkti: dažādi alus zīmoli (Cēsu Premium, Cēsu Retro, Cēsu Light, Brūža, Mītava, Lido, Corona, Leffe, Warsteiner, Radler, Beershake, Miezītis, Bocmanis, Zhygulevskoe, Latvijas Pilzenes, Piebalgas, Hoegaarden, Stella Artois), sidri (Fizz, Dārza sidrs, Piebalgas sidrs, Sherwood), bezalkoholiskie dzērieni (Ulmaņlaiku kvass, Cēsu Premium bezalkoholiskais alus, bezalkoholiskais Dārza sidrs, Cēsu Fassbrause, Dārza limonāde, ORN Craft, Limpanietis, Kanes, Limpo limonāde, enerģijas dzērieni Dynami:T, RC Cola, Vitamin Performance sporta dzērieni, Aura sulas, Limpa sulas, Lielbātas un Everest ūdens un Bērzūdens), kokteiļi un stiprie dzērieni (Johan Freitag degvīns un džins, Johan Freitag, le Coq, u.c. zīmolu alkoholiskie kokteiļi).
SIA "VALMIERMUIŽAS ALUS" saimnieciskā darbība ir saistīta galvenokārt ar alus ražošanu un izplatīšanu, piedāvājot gan Valmiermuižas un Kokmuižas alus līnijas, gan bezalkoholiskos dzērienus ("Gardu muti" zelteri, kombuča), Tālavas sidru, kā arī "ŌBDO Four" gatavos kokteiļus un džinu.
Tādējādi apvienošanās dalībnieki darbojas alus, bezalkoholisko gāzēto dzērienu un raudzēto dzērienu, tostarp sidra, ražošanas un vairumtirdzniecības tirgos Latvijā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lai padziļināti novērtētu apvienošanās ietekmi uz konkurenci Latvijā, KP, pamatojoties uz Konkurences likuma 16. panta pirmo daļu, nolēma uzsākt padziļinātu plānotās apvienošanās izpēti.
Konkurences padome aicina HoReCa nozares dalībniekus un citas ieinteresētās puses paust savu viedokli par apvienošanās ietekmi uz konkurenci.