Plaša patēriņa zīmolu preču ražošanas un izplatīšanas uzņēmuma “Orkla Latvija” apgrozījums 2023. gadā pieaudzis par 3,8%, sasniedzot 114,1 miljonu eiro, informē uzņēmums.

Īpašs fokuss 2023. gadā pievērsts ilgtspējīgu ražošanas procesu attīstībai, investējot darba vides un infrastruktūras uzlabošanā, kā arī jaunu produktu izstrādē teju 2 miljonus eiro,  no kuriem aptuveni 900 tūkstoši investēti tieši energoefektivitātes veicināšanā. Pērn uzņēmuma peļņa bijusi 3 miljoni eiro, nodokļos samaksāti vairāk nekā 14,5 miljoni eiro, savukārt “Orkla Latvija” eksporta apgrozījums pērn saglabājies 2022. gada apmērā, sasniedzot nedaudz vairāk nekā 28 miljonus eiro jeb ceturto daļu no kopējā “Orkla Latvija” apgrozījuma. 

“Pērnais gads ir bijis kārtējais izaicinājums ne tikai daudzām nozarēm, bet arī sabiedrībai kopumā - ar dažādu resursu cenu pieaugumu, augstajām banku procentu likmēm, kas secīgi radīja augstu inflācijas līmeni un tautsaimniecības attīstības sabremzēšanos. Lai nodrošinātu zīmolu produktu nepārtrauktu ražošanu, spētu investēt procesu attīstībā un tajā pašā laikā nodrošinātu augstāko kvalitāti produktiem, mēs kā ražotājs meklējām dažādas jaunu produktu izstrādes, izmaksu ietaupīšanas un efektīvākas darbības iespējas. Mēs, “Orkla Latvija” pērn pierādījām savu izturību sarežģītajos ekonomiskajos apstākļos un spējām saglabāt patērētāju lojalitāti mūsu iecienītajiem un jaunajiem produktiem, uz ko plānojam likt uzsvaru arī nākamajos gados,” norāda Toms Didrihsons, “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs.

Veicot rūpīgu tirgus izpēti, iepazīstoties ar patērētāju paradumiem un pieprasījumu pēc novitātēm, SIA “Orkla Latvija” 2023. gadā Latvijas tirgū kopumā laida vairāk nekā 40 jaunus un atjauninātus produktus dažādās pārtikas produktu kategorijās. 

Īpašs uzsvars 2023. gadā tika likts uz ilgtspējīgu ražošanas procesu attīstību. Pērn „Orkla Latvija” nodeva cepumu un vafeļu ražošanas procesu tās māsas uzņēmumam SIA „Orkla Biscuit Production” ar mērķi koncentrēt visas “Orkla’ grupas cepumu kategorijas ražošanu jaunā un modernā ražotnē Ādažos, kas savukārt pavērs iespējas izmantot jaunākās tehnoloģijas un, līdzās jau iemīļotiem produktiem, piedāvāt arī jaunus. Tāpat, investējot vairāk nekā 630 tūkstošus eiro, 2023. gadā “Orkla Latvija” īstenoja zefīru un marmelādes ražošanas līniju pārcelšanas projektu no “Staburadze” ražotnes Rīgas centrā uz moderno un energoefektīvo “Laima” saldumu ražotni Ādažos. Projekts īstenots ar nolūku nodrošināt visu šokolādes un cukura produktu ražošanu vienuviet, kas ļauj uzlabot ražošanas darbu efektivitāti, pārraudzību un kvalitāti, pateicoties jau iepriekš veiktajiem ieguldījumiem jaunuzbūvētajā saldumu ražotnē.

Lai veicinātu ražotņu energoefektivitāti un stiprinātu energoneatkarību, lielas investīcijas tika ieguldītas saules parku izveidē. Kā pirmais tika nodots ekspluatācijā saules parks “Laima” saldumu ražotnes teritorijā Ādažos. Tā izbūvē tika investēti 255 tūkstoši eiro un plānots gadā saražot 287 MWh “zaļās” elektroenerģijas, nosedzot 25% no ražotnes kopējā patēriņa. Gada laikā saražotā zaļā enerģija ļaus samazināt CO2 izmešus 136 tonnu apmērā, kas ir ekvivalenti 190 koku iestādīšanai. Savukārt ieguldot vairāk nekā 300 tūkstošus eiro tika uzstādīti vairāk nekā 500 saules paneļi pie “Ādažu” čipsu ražotnes, kas nodrošinās 14% no kopējā gada ražotnes patēriņa. Projekts tika īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma atbalsta finansējumu.