Ieviešot tehnoloģiskus risinājumus pasūtījumu veikšanai, Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēde “Hesburger” visos restorānos Latvijā ierīko digitālās pašapkalpošanas kases. 

Kopējās projekta investīcijas ir 1, 5 miljoni eiro, un tā ietvaros kopumā tiks uzstādītas 107 šāda veida kases.

Projekts Latvijā tika aizsākts 2021. gadā, pakāpeniski ieviešot projekta administratīvās prasības, un pirmo pašapkalpošanās kasi uzstādot “Hesburger” restorānā Rīgā, Krasta ielā. Šobrīd projekts tuvojas noslēgumam, un līdz augusta vidum pašapkalpošanās kases tiks uzstādītas jau visos “Hesburger” restorānos Latvijā. Noslēdzošā digitālā pašapkalpošanās kase tiks uzstādīta Daugavpilī, “Hesburger” restorānā Rīgas ielā, kas pēc vērienīgas renovācijas tiks atvērts šī gada otrajā pusē. 

“Līdztekus jaunu restorānu atvēršanai mēs investējam arī modernu tehnoloģisko risinājumu ieviešanā, tādēļ esam gandarīti, ka šis projekts jau pavisam drīz tiks veiksmīgi ieviests 51 uzņēmuma restorānā Latvijā,” stāsta Ieva Salmela, “Hesburger” starptautiskās attīstības un mārketinga direktore.

Digitālās pašapkalpošanās kases jau darbojas Somijā un Igaunijā, turklāt tās arī nākotnē pakāpeniski tiks ieviestas Lietuvā. “Hesburger” Igaunijas pieredze liecina, ka tāpat kā “Hesburger” mobilo aplikāciju, arī šīs kases aktīvi izmanto gados jaunāki cilvēki, kuriem ir lielāka interese par jauniem tehnoloģiskajiem risinājumiem.

Vērtējot līdzšinējo pieredzi citās valstīs, I. Salmela arī atzīst, ka ir nepieciešams zināms laiks līdz klienti sāk aktīvi izmantot pašapkalpošanās kases. Par to, kā digitālās pašapkalpošanās kases būs mainījušas klientu paradumus, viņasprāt, varēs secināt aptuveni pēc gada. “Balstoties uz pieredzi citās valstīs, paredzams, ka pēc dažiem gadiem vidēji dienā aptuveni 30-40% pirkumu tiks veikti caur pašapkalpošanās kasēm, 20% - izmantojot mobilo aplikāciju, 10-20% - ar ēdiena piegādes pakalpojumu palīdzību un 30-40% - caur tradicionālajām kasēm, t.sk. izmantojot auto kasi jeb “drive-in”. Tomēr šīs tendences var mainīties, transformējoties klientu paradumiem un progresējot tehnoloģijām,” saka I. Salmela.