Lai paplašinātu savu pakalpojumu viesmīlības nozares POS maksājumu un dzeramnaudas risinājumos noieta tirgu Ziemeļamerikā, Latvijas kompānija Paynt iegādājas Kanādas kompāniju E-xact Transactions un plāno ekspansiju gan Amerikā, gan arī Eiropā. To intervijā Dienas Biznesam stāsta SIA Paynt mārketinga direktors Jānis Līcis.

Viņš uzsver, ka uzņēmuma izaugsme ir bijusi lēcienveidīga un tā ir saistīta ar jauna produkta izstrādi un tā tirgus apguvi, vienlaikus piedāvātais tējasnaudas risinājums būtībā mazina ēnu ekonomiku viesmīlības un ēdināšanas segmentā.

Kāpēc Latvijā bāzēta kompānija, kura nodarbojas ar maksājumu tehnoloģiju pakalpojumiem, pērk uzņēmumu Kanādā un laužas Amerikas tirgū?

Tā ir uzņēmuma izaugsmes stratēģijas realizācija. Lai to veiksmīgi īstenotu, ir nepieciešams ne tikai attiecīgs produkts (pakalpojums), kurš ir pieprasīts, bet arī attiecīga struktūra, kura to spēj iedzīvināt un piedāvāt tirgus dalībniekiem. Lai apgūtu kādu jaunu tirgu, ir divas stratēģijas – veidot pašiem savu pārstāvniecību, uzrunāt potenciālos klientus, skaidrot, rādīt savus pakalpojumus (produktus), vai arī otrs salīdzinoši vienkāršāks un ātrāks risinājums – vienoties par sadarbību ar tirgū jau strādājošu uzņēmumu vai arī iegādāties kompāniju, kuru attiecīgajā tirgū jau pazīst, tai ir ļoti augsts uzticības kredīts un tā var attiecīgajiem potenciālajiem klientiem salīdzinoši ātri piedāvāt attiecīgo produktu (pakalpojumu). SIA Paynt par labāko un efektīvāko risinājumu uzskatīja Kanādā un ASV līdzīga profila kompāniju E-xact Transactions, kura gada laikā apstrādā darījumus apmēram 3,5 miljardu Kanādas dolāru apmērā, veicot 50 miljonu transakciju. Salīdzinājumam 2024. gadā Paynt grupas sistēmā darījumu apjoms bija 4 miljardi eiro. Uzsvēršu, ka E-xact Transactions nodrošina šifrētu datu aizsardzību un apstrādi, vienlaikus ļaujot integrēties ar dažādām maksājumu metodēm un e-komercijas platformām, tostarp Shopify, Magento, WooCommerce, bez tam uzņēmums sadarbojas ar tādām pasaules mēroga kompānijām kā JPMorganChase, Hamilton Manufacturing un citiem tirdzniecības partneriem, kas izmanto šīs kompānijas maksājumu sistēmu. Darījuma summa gan nav publiski izpaužama.

Visu rakstu lasiet 15.jūlija žurnālā Dienas Bizness!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.