Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apgrozījums šī gada otrajā ceturksnī palielinājies par 2 %, salīdzinot ar pagājušā gada otro ceturksni, un sasniedzis 43,4 milj. eiro. 

Vienlaikus būtiski – par 11,2 % – pieaugušas investīcijas attīstībā. 5,5 milj. eiro lielās investīcijas galvenokārt novirzītas mobilo sakaru infrastruktūras attīstībai, klientu apkalpošanas un produktu pilnveidošanai. Šogad vien jau ir uzstādītas 156 5G bāzes stacijas un modernizētas tikpat 4G bāzes stacijas.

Apgrozījuma pieaugumu otrajā ceturksnī pamatā veidoja klientu skaita pieaugums par 4,7 % un ieņēmumu pieaugums no pamatpakalpojumiem par 4,3 %. Savukārt uzņēmuma EBITDAaL (peļņa pirms procentiem, nodokļiem un amortizācijas, un pēc nomas) šī gada otrajā ceturksnī bija 19 milj. eiro, kas ir par 2,3 % vairāk nekā gadu iepriekš.

“Šogad mēs veicam vērienīgākos tīkla modernizācijas darbus kopš 2012. gada, lai stiprinātu tīkla kapacitāti un nodrošinātu pieaugošo pieprasījumu pēc mobilajiem datiem. Mobilo sakaru kvalitāti un apkalpošanas līmeni novērtējuši arī “Tele2” klienti, kuru skaits audzis par vairākiem tūkstošiem, par ko ir īpašs prieks,” stāsta “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. “Otrajā pusgadā uzmanību veltīsim biznesa un infrastruktūras attīstībai, aktīvi izvēršot 5G tehnoloģiju ar mērķi padarīt 5G pieejamu 85 % Latvijas teritorijas, kā arī plašāk ieviesīsim mākslīgā intelekta risinājumus efektīvākai klientu apkalpošanai. Tāpat ieviešanai tirgū gatavojam vairākus jaunus pakalpojumus.”

“Tele2” apgrozījums pirmajā pusgadā kopumā palielinājies par 1,7 %, salīdzinot ar aizvadītā gada pirmo pusgadu, un sasniedzis 86,1 milj. eiro. Uzņēmuma EBITDAaL šī gada pirmajā pusgadā bija 36,7 milj. eiro, kas ir par 1,6 % vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika periodā.

Kā atzīmē “Tele2”, mobilo sakaru nozarē starp lielākajiem izaicinājumiem ir publiskie mobilo sakaru iepirkumi, kur ilgstoši valda favorītisma elementi. Nav loģiski izskaidrojams fakts, kādēļ publiskajā sektorā dominē viens tirgus spēlētājs, kamēr privātpersonu un biznesa segmentā tirgus ir sadalījies līdzīgās proporcijās starp visiem tirgus spēlētājiem. Piedaloties iepirkumos, nepamet sajūta, ka pasūtītāji neizmanto tirgus sniegtās iespējas iegūt izdevīgus mobilo sakaru pakalpojumus.