
Jebkura biznesa pamatā primāri ir komanda, jo stabilu izaugsmi un rezultātus var sasniegt tikai kopā ar uzticamiem cilvēkiem, kuriem deg acis par to, ko viņi dara, spriež Zane Driņķe, Latvijas Valsts meži padomes priekšsēdētāja.
Viens no līdera galvenajiem uzdevumiem ir pulcēt sev apkārt gudrākus un talantīgākus cilvēkus, nekā viņš pats. Tad vadītājs var mācīties no savas komandas, iedvesmot to un kopā augt, domā Z.Driņķe. Tāpat būtisks veiksmīga biznesa priekšnosacījums ir arī pieprasījums. Ja tāda nav, tad tas jāveido pašam, un tas bieži vien nozīmē ilgstošu darbu sabiedrības izglītošanā. Tas nebūt nav viegli, jo tam nepieciešami resursi un pacietība, taču viss ir iespējams, pārliecināta ir Latvijas Valsts meži padomes priekšsēdētāja.
Pierāda sevi citā ampluā
Bērnībā es sapņoju kļūt par dziedātāju, atminas Z.Driņķe. “Vairāk nekā desmit gadus dziedāju bērnu ansamblī Dzeguzīte un jau kopš divu gadu vecuma biju uz skatuves - tur es faktiski izaugu, tāpēc man nebija ne mazāko šaubu, ka arī mana tālākā profesionālā karjera būs saistīta tieši ar mūziku. Pēc Jāzepa Mediņa mūzikas skolas absolvēšanas mans sākotnējais mērķis bija turpināt mācības Latvijas Mūzikas akadēmijā. Tomēr viena profesora izteiktais vērtējums, ka manas spējas mūzikā nav perspektīvas un labākajā gadījumā varēšu sasniegt tikai viduvējību, būtiski mainīja manu redzējumu par nākotnes izvēlēm. Šī pieredze lika man pieņemt stratēģisku lēmumu – ja šajā jomā netiek saskatīts potenciāls, es ieguldīšu enerģiju citā virzienā, kur manas prasmes un centieni var tikt augstāk novērtēti. Tā es izlēmu iestāties Latvijas Universitātē, kur studēju politoloģiju. Ieguvu stipendiju un mācījos ar izcilību, un, lai gan šajā nozarē neesmu strādājusi nevienu dienu, man bija svarīgi sevi pierādīt citā ampluā,” atceras Z.Driņķe, kura jau 19 gadu vecumā nonāca starptautiska uzņēmuma vadītājas amatā.
“Paralēli studijām aktīvi iesaistījos profesionālajā darbībā un daudz strādāju, kas man ļāva ļoti strauji izvirzīties vadības pozīcijās un kļūt par Kesko Corporation Latvijas struktūrvienības Anttila vadītāju. Kopā ar komandu uzsākām katalogu tirdzniecības attīstīšanu pa pastu, kas tajā laikā bija inovatīvs un tirgū neierasts risinājums, ņemot vērā, ka e-komercija jeb tirdzniecība internetā vēl Latvijā nebija attīstīta. Mūsu pirmais katalogs bija Anttila, kas guva milzīgus panākumus - divtūkstošo gadu sākumā teju katram Latvijas iedzīvotājam mājās bija kaut kas, kas iegādāts tieši šajā katalogā. 17 gadus strādāju kopā ar kolēģiem no Somijas un Igaunijas, gūstot lielu pieredzi un audzējot savas ambīcijas,” stāsta Z.Driņķe, kura bija arī viens no tiem cilvēkiem, kurš Antilla darbību slēdza. “Pati piedalījos gan uzņēmuma radīšanā, gan likvidēšanā, jo pēc ekonomiskās krīzes mēs vairs neatguvāmies. Tā man savukārt šķiet ļoti vērtīga pieredze - piedzīvot pilnu uzņēmuma ciklu - no pirmsākumiem un ziedu laikiem līdz pašam noslēgumam,” atzīmē Z.Driņķe.
Visu rakstu lasiet 2.septembra žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.