
Maizes un konditorejas izstrādājumu ražotājs SIA "Liepkalni" jaunas ražotnes izveidē Valmierā investēs aptuveni piecus miljonus eiro, pastāstīja uzņēmuma vadības pārstāve Agne Eglīte.
Viņa arī norādīja, ka tostarp 1 498 549 eiro veidos publiskais līdzfinansējums no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) līdzekļiem.
Jaunās "Liepkalnu" ražotnes aktīva būvniecība sākās 2024.gada septembrī, un tās izveide tiek īstenota sadarbībā ar Lauku atbalsta dienestu (LAD), norādīja Eglīte, piebilstot, ka uzņēmums šajā projektā apzināti reinvestē savus līdzekļus, lai nodrošinātu ilgtspējīgu attīstību un konkurētspēju.
Viņa minēja, ka jaunā ražotne būs plašāka par uzņēmuma līdzšinējo ražotni un nodrošinās efektīvāku ražošanas procesu. Ražotnē atradīsies arī "Liepkalnu" zīmola veikals, kuram būs "drive-in" jeb auto kase.
Eglīte arī atzīmēja, ka uzņēmums mērķtiecīgi un pakāpeniski attīsta eksportu, lai stiprinātu klātbūtni ārvalstu tirgos un nodrošinātu Latvijas maizes un konditorejas izstrādājumu pieejamību plašākā mērogā. Tāpat uzņēmums papildinājis klāstu ar jaunām maizēm, kā arī pastiprināti pievērš uzmanību uzturvērtību jautājumiem un strādā pie jaunas produktu grupas konditorejas produktu segmentā, kuru plānots ieviest līdz gada beigām.
Viņa minēja, ka arvien vairāk pieaug pieprasījums pēc grieztas maizes. "Pircēji novērtē tās ērtību ikdienas lietošanā, kas apliecina pieaugošo vēlmi pēc praktiskiem un laikietilpību taupošiem risinājumiem pārtikas izvēlē," sacīja "Liepkalnu" vadības pārstāve.
Tāpat viņa norādīja, ka maizes produkcijas pieprasījums patlaban ir stabils, bet pircēju izvēles ir saistītas ar kopējo situāciju valsts ekonomikā, kas ietekmē gan produktu iegādes biežumu, gan izvēli par labu konkrētiem produktiem.
Eglīte uzsvēra, ka maizes produkcijas cenu būtiski ietekmē vispārējais cenu pieaugums, kas attiecas ne tikai uz izejvielām maizes un konditorejas ražošanā, bet arī uz virkni citu pakalpojumu, tostarp elektroenerģijas, gāzes, iepakojuma un darbaspēka izmaksām.
"Ražošanas uzņēmumiem ir būtiski ne tikai nodrošināt produktu kvalitāti, bet arī atbilst visām normatīvu prasībām, kā arī nodrošināt efektīvu loģistiku un produkta pieejamību patērētājiem. Šo faktoru dēļ jūtams pakalpojumu izmaksu pieaugums, kas tieši ietekmē arī produktu pašizmaksu, tomēr cenšamies darīt visu, lai pircējiem produkti būtu par pieejamu cenu," atzīmēja "Liepkalnu" vadības pārstāve.
Jau vēstīts, ka "Liepkalni" 2023.gadā strādāja ar 11,207 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 15,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga vairākkārt un bija 637 148 eiro.
Kompānija reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 194 682 eiro. "Liepkalni" vienīgais īpašnieks ir Dagnis Čākurs.